Doğu Karadeniz Bölgesi’nin turizm potansiyelini çeşitlendirmeyi amaçlayan Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA), 11. Tahran Uluslararası Fuarı’na katılarak bölgenin tanıtımını yapıyor.
Bölgenin turizm potansiyelini çeşitlendirmeyi ve yeni pazarlara açılmayı amaçladıklarını belirten DOKA Genel Sekreteri Onur Adıyaman, İran’ın Doğu Karadeniz için önemli bir pazar olduğunun altını çizdi.
Tahran Uluslararası Fuarı’nda DOKA standına gösterilen ilgiden memnun olduklarını dile getiren Adıyaman, “Hedef pazarı çeşitlendirmek istiyoruz. Bölgemize gelen turistlerin büyük bölümü Suudi Arabistan’dan. Bu ilişkiyi daha da derinleştirmek istiyoruz. Ama bunun yanında yeni pazarlar da hedefliyoruz. Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Kuveyt, Katar’ın yanı sıra Kuzey Afrika’da Tunus ve Cezayir, Asya’da ise Azerbaycan, İran, Hindistan, Pakistan gibi ülkelerde yeni pazarlar hedefliyoruz. Bu kapsamda hedef pazar olarak belirlediğimiz İran’da düzenlenen önemli bir fuara katılarak bölgemizin tanıtımını en iyi şekilde gerçekleştirmek istiyoruz” dedi.
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı olarak bölge için yeni bir turizm modeli belirlediklerini de ifade eden Adıyaman, “4-5 ay boyunca sadece gezip görmeye dayalı bir turizm değil, 12 aya yayılmış, bunun yanında aktivite çeşitliliğini sağlamış, kış turizmini, ekoturizmi, alternatif turizmi ön plana çıkaran bir Doğu Karadeniz hayal ediyoruz. Bu kapsamda bölgemiz için çalışmalarımıza devam ediyoruz” diye konuştu.
23-26 Ocak tarihleri arasında ziyarete açık olacak fuarda Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyeleri, Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı uzmanları, seyahat acentesi temsilcileri ve otel yetkilileri tarafından bölgenin tanıtımı yapılarak, bölge ile ilgili yazılı ve görsel dokümanlar dağıtılacak.
Öte yandan DOKA standını ziyaret eden Türkiye’nin İran Büyükelçisi Rıza Hakan Tekin, DOKA’nın standını ziyaret ederek, yürütülen başarılı çalışmalardan dolayı Genel Sekreter Onur Adıyaman’ı tebrik etti.