SS | destek@abanozmedya.com | Trabzon loading
doka@doka.org.tr | 444 8 290
Blue Gates Projesi Açılış Toplantısı Yapıldı
Ata Tohumu İçin Uluslararası İşbirliği
Tohum Koruyucuları Projesi Tanıtıldı...
Dünyanın En Büyük Organizasyonu UTMB Rize’de Yapılacak
Kırsal Turizmin İyi Uygulama Örnekleri İncelendi
22 Şubat2022
Dünyada Rekabet Markalar Üzerinden Yapılıyor

Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı’nın (DOKA), bölgede coğrafi işaretli ürün üreten ve pazarlayanlara yönelik düzenlediği Karadeniz Coğrafi İşaretli Ürünler Ağı Projesi Eğitim Programının Ordu bölümü Ordu Ticaret ve Sanayi Odası’nda (OTSO) başladı.

ŞAHİN: COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERİ YEREL KALKINMANIN ANAHTARLARINDAN BİRİ OLARAK GÖRMEKTEYİZ

AB tarafından finanse edilen Karadeniz Havzasında Sınır Ötesi İşbirliği Programı kapsamında yürütülen Karadeniz Coğrafi İşaretler Ağı Projesi çerçevesindeki eğitim programı Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) salonundaki açılış programıyla başladı. Programın açılışında konuşan Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Servet Şahin, ülkemizin refah düzeyinin artması ve güçlü bir ekonomik yapıya sahip olmasının ancak bölgesel kalkınmanın sağlanmasıyla mümkün olabileceğini belirterek şunları söyledi:

“Bu kapsamda Doğu Karadeniz’de 50’yi aşkın coğrafi işaretli ürünümüzü yerel kalkınmanın anahtarlarından biri olarak görmekteyiz. Bölgemize özgü ürünlerin tanıtım ve pazarlanmasının koordine edilmesi, bölgemizin gelişimi ve marka yaratmak açısından büyük önem taşımaktadır. Coğrafi işaret, ürünün kalitesinin korunması ve bölgesel kalkınmaya katkı sağlamasının yanı sıra söz konusu işaretlemenin anonim oluşu ve bireylerden bağımsız olarak kurallara bağlı kalınarak imalat yapan tüm üreticilerin haklarını koruması açısından önemli bir uygulamadır.”

“YEREL OLANI DÜNYA SAHNESİNE TAŞIMALIYIZ”

OTSO Yönetim Kurulu Başkanı Servet Şahin, ekonominin küreselleşmesinin üretimde standartlaşmayı ve birbirini tekrar eden üretim modellerini de beraberinde getirdiğini vurgulayarak sözlerini şöyle sürdürdü:

“Dünyanın global markalara has duyduğu kişisel ürün gamının ön plana çıktığı bu dönemde marka oluşturabilmek yerel olanı dünya sahnesine taşımakla başarılabilir. Eğer biz coğrafi işaretli ürünlerimizi ve aday ürün potansiyelimizi iyi kullanabilirsek ekonomik anlamda yeni kazanımlar elde edebiliriz. Henüz başında da olsak da coğrafi işaretli ürünler konusunda kısa zamanda yol alacağımız inancındayım. Yeni arayışlar içinde olan, enerjisini, zekasını ve yaratıcılığını yeni bir iş alanına kanalize etmek isteyen girişimciler ve adaylar için bu program umarım farklılık yaratır.”

BOZDOĞAN: 1200’DEN FAZLA PROJEYE 300 MİLYON LİRA KAYNAK AKTARDIK

DOKA Turizm ve Girişimcilik Birim Başkanı Mehmet Bozdoğan ise açılış programında yaptığı konuşmada, DOKA’nın 2010 yılındaki kuruluşundan bu yana bölgedeki 6 ilin sosyal ve ekonomik kalkınması için çeşitli temalar altında farklı sektörlere bin 200’den fazla proje üzerinden yaklaşık 300 milyon liralık bir kaynak aktardığını söyledi. Bozdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Son dönemde çalıştığımız alanlardan biri de coğrafi işaretli ürünler. Coğrafi işaretli ürünlere yönelik sonuç odaklı bir programımız var. Bu ürünlere yönelik mali destek programı açıkladık. Bunu da Türkiye’de yapan ilk kalkınma ajansıyız. Bu mali destek programı kapsamında yürüyen 14 projemiz var. Bu 14 projeye de 4 milyon lira civarında bir destek sağlıyoruz. Sadece ajansımızın ulusal fonlardan aldığı kaynakları bölgemize aktarmakla yetinmiyoruz. Avrupa Birliği’nin de farklı farklı programları ve finansman yolları var. Biz bu kanallardan bölgemize fayda sağlayabilecek projeler üretmeye çalışıyoruz. Bu etkinlik de bu projelerden birinin parçası. Bu eğitimler kapsamında 4 ilde; Artvin, Rize, Gümüşhane ve Trabzon’da 200’ün üzerinde katılımcıya ulaştık. Şimdi Ordu ve Giresun bölümlerini başlatıyoruz. Hedefimiz 6 ilde 200 kişiye eğitim vermekti. Biz 4 ilde bu rakamı geçtik. 300 kişiye ulaşacağımızı düşünüyoruz. Karadeniz Hazineleri isimli bir web sitemiz ve bunun instagram kanalı var. 10 ayda 35 bin kullanıcıya ve 2 milyon etkileşime ulaşan bir sosyal medya kampanyası yürütüyoruz. Bu kampanya 18 ay boyunca devam edecek. Bölgemizin coğrafi işaretli ürünlerinin teşhiri ve tanıtımının yapılacağı bir tırımız olacak. Mayıs ve Haziran’da büyük şehirlerde dolaştıracağız. Bölgemizdeki paydaşlarımıza yönelik de Fransa ve İtalya’yı kapsayan bir eğitim programımız olacak. 700 bin avroluk 24 ay sürecek bir proje. Bunun 300 bin avroluk tutarını da DOKA olarak bizim bölgemiz için kullanıyoruz.”

“DÜNYADA REKABET MARKALAR ÜZERİNDEN YAPILIYOR”

Bozdoğan, dünyada artık bölgeler, şehirler ve ülkelerin markalar üzerinden rekabet ettiğini de belirterek şunları söyledi:

“Ne kadar markanız varsa ne kadar katma değer elde edebiliyorsanız siz de o kadar refahınızı artırabiliyorsunuz. Gelecek nesillere sadece kültürel mirasınız olan coğrafi işaretli ürünleri aktarmıyorsunuz. Aynı zamanda bir refah üretmemiz ve aktarmamız gerekiyor. Bu projedeki hedeflerimizden birisi de bu aslında. Biz istiyoruz ki dünyada yaklaşık 200 milyar doları bulan coğrafi işaretli ürünler pazarından bölgemiz alabildiği maksimum faydayı alsın.

Ülkemiz AB’ye aday bir ülke. Coğrafi işaretli ürün pazarının AB’de 70 milyar dolar civarında olduğu tahmin ediliyor. Bizim bu alanda sahip olduğumuz değerlerimizi markalaştırıp bunları en yüksek fiyata en fazla pazara ulaştırmamız gerekiyor. Bunları da markaları oluşturarak yapacağız. Eğitimlerde bunları göreceğiz. Hem marka oluşturmak için yeni nesil girişimcilere ihtiyacımız var hem de mevcut markalarımızı yenileştirmemiz gerekiyor. Bunların kurumsallaşması, yeni ürünler üretmesi lazım. E-ticaret artık günümüzde önemli. Çok büyük bir firma kurup dünyaya açılmanıza gerek yok. Çok büyük sermayelere ihtiyacınız yok. E-ticaret üzerinden küresel ölçekte satış yapma imkanınız var. Bunları öğrenmek ve markalarımızı oluşturup tüketiciye ulaşmamız gerekiyor.”

“COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERDE BİR HİKÂYE VE DENEYİM SUNMAMIZ GEREKİYOR”

Bozdoğan, coğrafi işaretli ürünlerin belirli özelliği bulunan, endüstriyel olmayan ürünler olduğunu da vurgulayarak, “Burada farklılaşmamız gerekiyor. Coğrafi işaretli ürünlerde bir hikaye, bir deneyim sunmamız gerekiyor. İnsanlar coğrafi işaretlerin sağlayacağı geçmişe, kültüre özlem duyuyor. Karadeniz Bölgesi en fazla göç veren bölgelerden bir tanesi. Burada yaşayanlardan çok daha fazlası büyük şehirlerde şaşıyor. Bu insanlar her zaman kendi bölgelerinin ürünlerine bir özlem duyuyorlar. Buradaki bu insan doğasının getirdiği hissiyata yönelik de coğrafi işaretli ürünleri kullanmamız gerektiğini düşünüyorum” dedi.

EĞİTİMLER 5 GÜN SÜRECEK

Ordu Ticaret ve Sanayi Odasındaki eğitimler 21 – 25 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Besim Ogelman tarafından Coğrafi İşaretli Ürün Üreten Firmaların Kurumsallaştırma Desteği, Coğrafi İşaretli Ürünlerin Ticarileştirme ve Ticarileşme Modelleri, Özel Oytun Türkoğlu tarafından Coğrafi İşaretli Ürünlerde Markalaşma ve Marka Yönetimi, Zeynep İyiler tarafından da Coğrafi İşaretli Ürünlerin Dijital Pazarlaması E-ticaret Çalışmaları eğitimleri verilecek.

Katılımın ücretsiz olduğu eğitimlerin coğrafi işaret üreten, üretmeyi planlayan, e-ticaret veya başka şekillerde pazarlamasını yapan ve düşünen herkese açık olduğu belirtildi.

KAYS
KAYS
DUYURU/İLAN
DUYURU/İLAN
Yatırım
YATIRIM
BİLGİ EDİNME
BİLGİ EDİNME
Uzman Görüşü
UZMAN GÖRÜŞÜ
Kalkınma Kütüphanesi
KALKINMA KÜTÜPHANESİ
Kalkınma İdareleri
KALKINMA İDARELERİ
Faydalı Linkler
FAYDALI LİNKLER
DOKA ROOF
DOKA ROOF
11
Çar
Ara2024