SS | destek@abanozmedya.com | Trabzonloading
doka@doka.org.tr | 444 8 290
DOKA Genel Sekreteri AKPINAR Asaleten Atandı
"Let's NEET Up! - Haydi Gençler İleri" Projesiyle 37 Genç İstihdam Edildi
Doğu Karadeniz’de ‘’Siber Uzmanlar’’ Yetişecek
Fındıkta Verimlilik ve Fındık İşleme Sektörü Değer Zinciri Analizi çalıştayı düzenlendi
Doğu Karadeniz’de Alternatif Turizm Markalaşma Yolunda Projesi’nin Açılışı Gerçekleştirildi
Karadeniz Havzasında Coğrafi İşaretler Ağı (BS GIN) Projesi Tamamlandı
02 Kasım2022
Karadeniz Havzasında Coğrafi İşaretler Ağı (BS GIN) Projesi Tamamlandı

Avrupa Birliği tarafından finanse edilen ve Karadeniz Havzasında Sınır Ötesi İş Birliği Programı, 2014-2020 dönemi 2. Teklif Çağrısı kapsamında Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) tarafından yürütülen Karadeniz Havzasında Coğrafi İşaretler Ağı (BS GIN) Projesi 2 Kasım 2022 tarihinde tamamlandı.

2020 yılının Ağustos ayında başlayan ve 27 ay süren 745.850 Avro bütçeli projeyle; Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı koordinasyonunda Romanya’dan Galati Tehnopol Birliği ve Gürcistan’dan Uluslararası İş Geliştirme ve Yatırım Tanıtım Merkezi iş birliğinde ortak kapasite geliştirme ve tanıtım-pazarlama faaliyetleri gerçekleştirildi. Yerel markalar olan coğrafi işaretli ürünlerin tanıtımı ve etkin pazarlanması sonucunda yerel kalkınmaya katkıda bulunmayı planlayan proje kapsamında Doğu Karadeniz Bölgesi’nde;

  • Yaklaşık 400 kişiye coğrafi işaretli ürünlere yönelik kurumsallaşma, ticarileşme modelleri, e-ticaret ve markalaşma konularında eğitimler verildi.
  • Doğu Karadeniz Bölgesi’ne ait 33 adet coğrafi işaretli ürün özel hazırlanan tanıtım tırıyla İstanbul, Kocaeli ve Sakarya illerinde toplam 28 gün bir tanıtım etkinliğiyle tanıtıldı.
  • Gümüşhane ilinde Uluslararası Coğrafi İşaretler Zirvesi düzenlenerek bölgede coğrafi işaretin önemine dair farkındalık oluşturuldu. Türkiye, Romanya ve Gürcistan ülkelerindeki iyi uygulama örnekleri hakkında bilgiler verildi.
  • Proje ortakları olan Romanya ve Gürcistan ülkelerinde coğrafi işaretler zirvelerine katılım sağlanarak bölgenin sahip olduğu coğrafi işaretli ürünlerin tanıtımı yapıldı.
  • Coğrafi işaretli ürünler pazarında Avrupa Birliği’nde öne çıkan iki ülkeye çalışma ziyareti düzenlenerek bölgedeki kurumların kurumsal kapasiteleri artırıldı ve iş birliği fırsatları oluşturuldu.
  • Karadeniz hazineleri isimli sosyal medya hesapları oluşturularak bölgenin sahip olduğu coğrafi işaretli ürünler sosyal medya üzerinden tanıtıldı ve 18 ay sonucunda yaklaşık 18 milyon görüntülenmeye ulaşıldı.
Gallery
KAYS
KAYS
ANNOUNCEMENTS
ANNOUNCEMENTS
INVESTMENT
INVESTMENT
INFORMATION
INFORMATION
Uzman Görüşü
UZMANGÖRÜŞÜ
Kalkınma Kütüphanesi
KALKINMAKÜTÜPHANESI
Kalkınma İdareleri
KALKINMAİDARELERI
Faydalı Linkler
FAYDALILINKLER
DOKA ROOF
DOKAROOF
14
Cts
Eyl2024