SS | destek@abanozmedya.com | Trabzonloading
doka@doka.org.tr | 444 8 290
Fındıkta Verimlilik ve Fındık İşleme Sektörü Değer Zinciri Analizi çalıştayı düzenlendi
Doğu Karadeniz’de Alternatif Turizm Markalaşma Yolunda Projesi’nin Açılışı Gerçekleştirildi
Rize’de İmzalar Atıldı
Turizmde Hedef Pazarı Çeşitlendirme Çalışmaları Devam Ediyor
Turizmi 12 Aya Yaymak İçin Çalışmalar Devam Ediyor
Doğu Karadeniz’de Alternatif Turizm Markalaşma Yolunda Projesi’nin Açılışı Gerçekleştirildi
03 Haziran2024
Doğu Karadeniz’de Alternatif Turizm Markalaşma Yolunda Projesi’nin Açılışı Gerçekleştirildi

Doğu Karadeniz Sağlık Turizmi Derneği tarafından hazırlanan, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen ve TÜRSAB’ın paydaşı olduğu "Doğu Karadeniz’de Alternatif Turizm Markalaşma Yolunda Projesi"nin açılışı gerçekleştirildi.

Toplantıya; Trabzon Valisi Aziz Yıldırım, Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Kemal Akpınar, Yomra Belediye Başkanı Mustafa Bıyık, Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, Yomra Kaymakamı Muhammet Öztabak Karadeniz Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hamdullah Çuvalcı, İl Sağlık Müdürü Dr. Hakan Usta, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Erkut Çelebi, TÜRSAB Bölge Temsilcisi Mehmet Ali Tuna, DOKSAD Başkanı Mustafa Yılmaz ile turizm sektörünün temsilcileri katıldı.

Konuşmasında Doğu Karadeniz’in eşsiz doğal güzelliklerini ve kültürel zenginliklerini dünya turizmine kazandırma yolunda önemli bir adım atıldığını belirten Vali Aziz Yıldırım “Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı desteği, TÜRSAB ve Doğu Karadeniz Sağlık Turizmi Derneği iş birliği ile geliştirilen projenin açılış toplantısı için bir aradayız.

Genel olarak Doğu Karadeniz, özel olarak Trabzon sahip olduğu muhteşem doğası, zengin tarihî ve kültürel dokusuyla Türkiye’nin en özel bölgelerinden biridir. Bölgemiz; deniz, yayla, dağ ve ormanlarıyla doğa tutkunları için adeta bir cennettir. Bununla birlikte son yıllarda ilimizde yapılan sağlık yatırımlarıyla özellikle sağlık turizminde yükselen bir yıldız haline gelmiştir. Ancak, bu imkân ve güzelliklerin sürdürülebilir bir şekilde turizme kazandırılması ve bölge halkının refahına katkı sağlaması için doğru stratejilerin ve projelerin hayata geçirilmesi büyük önem taşımaktadır.

Doğu Karadeniz’de "Alternatif Turizm Markalaşma Yolunda Projesi” bu manada bir girişim olarak önem taşımaktadır. Bu proje ile doğa turizmi, kültür turizmi, macera turizmi sağlık, spor, gastronomi, yaşlı bakım, kıyı ve kış turizmi ve daha birçok alternatif turizm alanlarında verilecek eğitimler ile farkındalık oluşturulacak, eğitimlerin uzun vadedeki etkisiyle Doğu Karadeniz’in turizm potansiyelini daha üst seviyeye çıkmasına katkı sağlanmış olacaktır.

Trabzon’daki turizmin 12 aya çıkarılması için ilgili kurumların ellerinden gelen çalışmaları yaptığını söyleyen Vali “ Turizmin sektöründeki hizmetin sürdürülebilir olması için verilen hizmetin kalitesinin artması gerekmektedir. Hizmet verdiğiniz kişilere nezaket kuralları çerçevesinde davranılması, iyi bir hizmet şehrimizdeki turizmin devam etmesi için son derece önemli.

Projenin hayata geçmesinde emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Bugün burada atılan bu adımın, Doğu Karadeniz’in turizmdeki geleceği için önemli bir dönüm noktası olmasını umuyorum.” dedi.

“Bölgemizde son 10 yılda gerçekleştirilen kamu sektörü altyapı yatırımları, özel sektör yatırımları ve tanıtım faaliyetleriyle turizm Doğu Karadeniz Bölgesi için başat sektör konumuna doğru ilerlemektedir.” Diyen DOKA Genel Sekreteri Kemal Akpınar ise, “Bu dönemde gerçekleştirilen hedef odaklı tanıtım faaliyetleri ile birlikte ilimiz ve Bölgemiz, özellikle Körfez ülkeleri için önemli ve cazip bir destinasyon haline gelmiştir. Tüm bu gelişmelere paralel olarak, hızla artan talebi sürdürülebilir bir turizm anlayışı ve yüksek hizmet kalitesiyle yönetebilmek önemli hale gelmektedir.” Şeklinde konuştu.

Bölge turizminde yaşanan tüm bu olumlu gelişmelerle birlikte turizmde sezon ve pazar bağımlılığının yüksek olduğuna dikkat çeken Akpınar, özellikle bölgeye gelen yabancı turistin yüzde 70’inden fazlasının yaz sezonunda ve yaklaşık yüzde 75’inin ise Körfez ülkelerinden geldiğini söyledi. Akpınar, konuşmasına şöyle devam etti:

“Bölgede son 10 yılda artan turizm altyapısı ve gelişen kapasiteye rağmen turizmin yaz sezonuna sıkışması nedeniyle turizm sektöründe sezona dayalı arz-talep dengesizliği oluşmaktadır. Bu durum; bir taraftan turizm sektörünün sürdürülebilirliği noktasında sorunlara sebep olurken diğer taraftan sektörün değer zincirinde yer alan işletmelerin kurumsallaşması ve hizmet kalitesine, sektördeki istihdamın niteliği ve sürekliliğine ve turistin memnuniyet düzeyi ve turizm deneyimine olumsuz etkileyebilmektedir.”

Bölge turizminde sezon ve bağımlılığının aşılmasına yönelik temel motivasyonun yıl geneline yayılan ve mevcut turist profili dışında farklı turist kitlelerine hitap eden turizm etkinlikleri ve ürünlerinin artırılması olduğunu kaydeden Akpınar, “Bu bağlamda Ajans olarak önümüzdeki dönemde Sürdürülebilir Turizm Sonuç Odaklı Programıyla; Sezonsuz ve marka turizm anlayışıyla Bölge turizminin sürdürülebilir büyümesini sağlamayı amaçlıyor; gelir potansiyeli yüksek turizm çeşitliliğinin sağlanması, hedef pazarların çeşitlendirmesi, tanıtım ve markalaşmanın sağlanması, turizm değer zincirinde yer alan bileşenlerin hizmet kalitesi ve rekabet güçlerinin artırılması konularında çalışmalara devam edeceğiz” dedi.

Galeri
KAYS
KAYS
DUYURU/İLAN
DUYURU/İLAN
Yatırım
YATIRIM
BİLGİ EDİNME
BİLGİEDİNME
Uzman Görüşü
UZMANGÖRÜŞÜ
Kalkınma Kütüphanesi
KALKINMAKÜTÜPHANESİ
Kalkınma İdareleri
KALKINMAİDARELERİ
Faydalı Linkler
FAYDALILİNKLER
DOKA ROOF
DOKAROOF
20
Cts
Tem2024