SS | destek@abanozmedya.com | Trabzon loading
doka@doka.org.tr | 444 8 290
Kırsal Turizmin İyi Uygulama Örnekleri İncelendi
Ajansımızın 165’inci Yönetim Kurulu Toplantısı Yapıldı
DOKA ‘Karadeniz Masası Su Ürünleri Değerlendirme Çalıştayı’na Katıldı
DOKA Genel Sekreteri AKPINAR Asaleten Atandı
"Let's NEET Up! - Haydi Gençler İleri" Projesiyle 37 Genç İstihdam Edildi
03 Haziran2021
DOKA’dan Sağlık Emekçilerine Destek

Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı’nın (DOKA) Teknik Destek Programı kapsamında desteklediği Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yürütülecek olan ‘Sağlık Personeli İletişim Eğitimi’ projesinin sözleşmesi imzalandı.

DOKA Genel Sekreteri Onur Adıyaman ile İl Sağlık Müdürlüğü Destek Hizmetler Başkanı Erdem Şen tarafından imzalanan proje ile sağlık personelinin hasta ve hasta yakınları ile olumlu ilişkiler kurabilmesi, sağlık hizmetlerinin verimliliğinin ve etkisinin arttırılması amacıyla sağlık çalışanlarına iletişim eğitimi verilecek.

Her alanda olduğu gibi sağlık alanında da başarılı ve kaliteli bir hizmet sunumu için etkili bir iletişime ihtiyaç olduğuna dikkat çeken DOKA Genel Sekreteri Adıyaman, “Sağlık hizmeti almak için sağlık kuruluşlarına giden hastalar genellikle üzgün, kırılgan ve sinirli olabiliyor. En kısa zamanda sağlık hizmeti almak istemelerinden dolayı çeşitli iletişim problemleri de yaşanabiliyor. Bu yüzden sağlık personelinin iletişim becerilerinin önemi, diğer meslek dallarına göre fazladır. İste bu noktada sağlık hizmetlerinin verimliliğinin ve etkisinin artması adına bu projenin çok faydalı olacağına inanıyorum” diye konuştu.

İl Sağlık Müdürlüğü Destek Hizmetler Başkanı Şen ise Covid-19 salgınının Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi olarak ilan edilmesinin ardından geçen bir yılı askın sürede sağlık ve iletişimin önemli iki kavram olarak ön plana çıktığını söyledi. Şen, konuşmasına şöyle devam etti:

“Dünyayı tehdit eden bir salgınla karsı karsıyayız. Sağlığımızı tehdit eden böyle zor bir zamanda hastayla kurulan iletişim daha fazla önem kazandı. Çünkü hastalarla iletişim kurmak sağlıklı bireylerle iletişim kurmaktan daha zordur. Bireyler hastalıkları nedeniyle çeşitli sıkıntılar yasamaktadır ve bu sıkıntılara bağlı olarak yasadıkları belirsizlikler nedeniyle stres altında kalmaktadırlar. Bu durumu anlamak ve iyi yönetmek, bireylerin stresini ortadan kaldırdığı gibi hekime, hemşireye ve diğer sağlık personeline duyulan güveni de arttırıyor. Güvenin oluşması önerilen tedavinin iyi uygulanmasını ve tedavinin başarısını da doğrudan etkilemektedir.”

Şen, Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafından kabul gören ‘Sağlık Personeli İletişim Eğitimi’ projesinin bu anlamda önemli bir eksikliği dolduracağını da sözlerine ekledi.

Proje ile Trabzon’da hizmet veren hastanelerde görevli sağlık çalışanlarına kişilerarası iletişim, beden dili, bireysel ve hasta stresi yönetimi, kriz iletişimi, tükenmişlikle baş etmenin yolları, takım çalışmasının ruhu, sağlık sektöründe markalaşma ve imaj yönetimi ile dijitalleşme ve sağlık sektörünün geleceği konularında eğitim verilecek.

30 personelin eğitim almasının planlandığı proje sonucunda sağlık çalışanı-hasta arasındaki iletişimin daha da güçlendirilerek hizmet kalitesinin arttırılması hedefleniyor.

Gallery
KAYS
KAYS
ANNOUNCEMENTS
ANNOUNCEMENTS
INVESTMENT
INVESTMENT
INFORMATION
INFORMATION
Uzman Görüşü
UZMAN GÖRÜŞÜ
Kalkınma Kütüphanesi
KALKINMA KÜTÜPHANESI
Kalkınma İdareleri
KALKINMA İDARELERI
Faydalı Linkler
FAYDALI LINKLER
DOKA ROOF
DOKA ROOF
04
Cum
Eki2024