SS | destek@abanozmedya.com | Trabzonloading
doka@doka.org.tr | 444 8 290
Bakan Kacır, Kadınlar Dokuyor Atölyesini Ziyaret Etti
DOKA’dan Bölgeye 35 Milyon TL’lik AB Fonu
Bakan Kacır, Giresun Sosyal Girişimcilik Merkezi’ni Ziyaret Etti
Bakan Yardımcısı İnan, Ordu’da İş İnsanlarıyla Bir Araya Geldi
2024 Yılı Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı (SOGEP) Ön Başvuru Dönemi Uzatıldı"
Dubai Fuarı’nda Her Yer Doğu Karadeniz
03 Mayıs2016
Dubai Fuarı’nda Her Yer Doğu Karadeniz

Doğu Karadeniz Bölgesi, Arabian Travel Market 2016 Dubai Fuarı’nda en çok ilgi gören destinasyon oldu.


Artvin, Giresun, Gümüşhane, Ordu, Rize ve Trabzon illerinin ‘Heavenly DOKA Region’ sloganıyla doğal ve kültürel güzelliklerinin tanıtıldığı etkinlikte, bölgemizin doğal güzellikleri ve eşsiz kültürüne olan turistik ilgi ve hayranlığın katlanarak arttığı gözlendi. ‘Cennet Doğu Karadeniz Bölgesi’ sloganı ile gerçekleştirilen tanıtımda Doğu Karadeniz Bölgesi ve DOKA organizasyonu ile fuara katılan bölge turizm ve seyahat firmaları büyük ilgi ve talep gördü.


Bölgeden 20 turizm firmasının tanıtım yaptığı fuarı değerlendiren Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Çetin Oktay Kaldırım, “Dünyanın en önemli turizm fuarlarından olan Arabian Travel Market Dubai Fuarında, Körfez Ülkeleri nezdinde Doğu Karadeniz’in artık bir ana turizm destinasyonu olarak yer edindiği algısının tam olarak oluştuğunu görmekten oldukça mutlu olduk. Ancak biz bölgemizin Körfez turizm pazarındaki şu anki konumunu sadece bir başlangıç olarak görüyoruz ve gidilecek daha çok yolumuz olduğunu düşünüyoruz” dedi.


Özellikle Körfez ülkelerine yönelik turizm sektörünün gelişimi için gerçekleştirilen yoğun tanıtım çalışmalarının değerlendiren Kaldırım, “Körfez ülkelerinden sadece turist değil aynı zamanda değişik sektörlerden de ciddi yatırımcı ilgisi olduğunu görüyoruz. Bu yatırımların da hayata geçmesi bölgemize önemli bir katma değer sağlayacaktır. Son 5 yılda yapılan turizm yatırımlarına baktığımızda sadece konaklama alanında yapılan 146 yatırım ile bile yaklaşık 950 milyon değerinde turizm yatırımı hayata geçti. Biz, turizm sektörüne sadece ekonomik girdi olarak bakmıyoruz, turizmi aynı zamanda bölgeyi sosyal ve kültürel yönden geliştiren bir kalkınma modeli olarak değerlendirmekteyiz. Çok derin bir tarihi geçmişi olan ve birçok medeniyete ev sahipliği yapmış olan bölgemizin yeniden tarihiyle, kültürüyle, sanatıyla, gelenek-görenekleriyle ve özgün değerleriyle yeniden buluşması olarak değerlendiriyoruz” diye konuştu.


Doğu Karadeniz Bölgesi’nin fuardaki etkisine de değinen Genel Sekreter Kaldırım, “Bölgesel olarak bütün dinamiklerle işbirliği içinde yapılan hiçbir çalışmanın başarısız olma ihtimali yoktur” diyerek, başta Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Süleyman Soylu olmak üzere elini taşın altına koyan ve emeği geçen herkese teşekkür etti.


Dubai Fuar alanında Ortadoğu turizm pazarı ile dünya turizminin temsilcilerini bir araya getiren ve 34 bin sektör temsilcisini buluşturan fuarda, Doğu Karadeniz Bölgesi’nin ağırlığı dikkat çekti. Fuar alanının girişinde ve çevresinde yer alan Doğu Karadeniz Bölgesi fotoğrafları, son 5 yılda bölgenin bütün dinamikleriyle gerçekleştirilen turizm çalışmaları ve tanıtımlarının meyvelerini vermeye başladığını gösterdi.

Resimler

Galeri
KAYS
KAYS
DUYURU/İLAN
DUYURU/İLAN
Yatırım
YATIRIM
BİLGİ EDİNME
BİLGİEDİNME
Uzman Görüşü
UZMANGÖRÜŞÜ
Kalkınma Kütüphanesi
KALKINMAKÜTÜPHANESİ
Kalkınma İdareleri
KALKINMAİDARELERİ
Faydalı Linkler
FAYDALILİNKLER
DOKA ROOF
DOKAROOF
17
Çar
Nis2024